الأحد، 13 نوفمبر 2011

NeW Beginning 13-11-2011


13نوفمبر 2011...يوم تتحقق فيه خطوة أكاد أكون فقدت الأمل في الوصول إليها 


لم أفرح بالخبر كما توقعت من قبل .....................ولكن

اصطنعت الفرح(ماهو مش اسلوب حتي أهم تفاصيل حياتي معرفش افرح بيها

لا أعلم ان كانت هذه الخطوة ستصبح تفصيلا مهما بحياتي أم لا ......ولكن 

مَن يدري لعل الله يريد أن يعلمني حكماً أكثر  بالحياة ...وأرادني أن أخوض هذه التجربة

أما عن التجربة......فـــ أنا امشي هذا الطريق يومياً منذ عام 2006 حتي أصل الي الجامعة 

واليوم....الطريق واحد لكن الهدف مختلف (وطبعا مش لازم اكون همشي بردو لحد الجامعة

ولا أخفي عليكم سراً أنني لم استطع  النوم طوال الليل ....ولا أعلم لماذا حتي أنني لم اكن قلقة علي الاطلاق .

تذكرت أول يوم لي بالجامعة.....تذكرت الحياة طيلة سنين الجامعة....تذكرت آخر يوم لي بالجامعة

تذكرت يوم استلام الملف والذي يثبت انني تخرجت رسميا.....تذكرت يوم إحتفال التخرج....حتي انني فتحت 

الجاليري وقمت باستعراض الصور .....تذكرت كيف كان هذا اليوم من أسعد ايام حياتي بل يمكنكم القول بأنه أسعد يوم 

مر بي خلال عامي 2010-2011



ومَن يدري لعل الله يريد ان يُفرح قلبي فرحة لم يشعر بها من قبل 

لعل تلك الفرحة تأتي قبل ان ينقضي هذا العام بحلوه ومره 

تذكرت الكثير والكثير .....ووقتها لم استطع إيقاف دموعي 

هل أنا مررت بكل هذا وكبرت لهذه الدرجة !!! (البنت اللي بضفاير كبرت بسرعة كده وخلاص بقي 

لازم عضمها ينشف شوية وبدل ما تفضل البوسي كات الرقيقة  لازم تتعلم الخربشة بقي عشان تعرف تخربش وقت اللزوم

لم استطع ايقاف دموعي أمام كل تلك الذكريات .....

وها هو عام 2011 قَرُبَ علي الانتهاء ....ولقد منحني الله في نهايته بهدية 

فـــــــيــــارب ......كما منحتني تلك الهدية بحكمة منك ......اللهم ارزقني خيرها واكفني شرها 

اللهم يسر لي أمري ....اللهم اكفني بحلالك عن حرامك واغنني بفضلك عمن سواك 

اللهم قربني الي حبك وحب من احبك وحب كل عمل يقربني الي حبك :)

ويارب وثقت فيك تحقق الدعوات دي لكل اللي اعرفهم ...سواء بيحبوني وبحبهم او بحبهم بس :)



************************************************

It's For YoU : I LoVe YoU 

Thnx for being in my life 

thank u for being with me 

thank u for everything 

thanks for keeping me safe at ur heart 

thank u my best best best best  everything :) 

really i am lucky to have "everything" like YOU ;) 


هناك 9 تعليقات:

Sir Ahmed يقول...

YOU know, Wherever where this "new beginning" would led you, I'm sure that you will be selective , sure it will be very useful experience.

ARE you ready for this new experience?? I'm sure you are

WELCOME these new inforamtion and exploit every second to be more wise, to be more expert, to maxmize your knowledge.

عمرو فكرى يقول...

لاهو انتى مانمتيش عشان كدة؟ :D

emy يقول...

with new dreams ..new beginnings come
..
مش قادرة اقولك فرحتى انا بالخبر دة اد ايييييييييييييييييية..حاجة كنا مستنينها والحمد لله..ربنا يكرمك فيها يااااااااارب..وتكون فاتحة خير عليكى باذن الله..

والله العظيم انا بحمد ربنا انة اختارنى اكون صديقة واخت ليكى انتى..الحمد لله..بحبك اوووووووووووووووى.

أمنية يقول...

اخدتي بالك يا ايمي من الكلام اللي بالانجلش اللي ف الاخر ;)

يا بنتي انتي اصلااللي هدية من ربنا ليا

ربنا يخليكي ليا

يا احلي حاجة ف دنيتي

emy يقول...

والله انتى اللى هدية..ربنا يخلينا لبعض وايدينا ف ايد بعض دايما ان شاء الله

أمنية يقول...

لاء يا عمرو انا قلتلك السبب اللي خلاني مش انا :D

الله يسامح بقي اللي كان بيتصل علي تليفون البيت

أمنية يقول...

أحمد :)

مش عارفة اقولك ايه علي ثقتك ف اني هبقي اد اي حاجة اتحط فيها :)

ان شاء الله قادرة :)
ولو مش قادرة ...ليا مُعلم ...علمني حاجة قبل كده

ٌقاللي ...
what man can ,,, you can

وطالما في ناس نجحت قبلي يبقي انا ان شاء الله هنجح :)

يارب

ربنا يكرمك ع الكومنت ده

رفعت من روحي المعنوية :)

P A S H A يقول...

ربنا يسعد أوقاتك وييسر لك الخير إن شاء الله اللهم آمين
:)
خالص تحياتي

أمنية يقول...

PASHA
اللهم امين يارب

واياك :)