الأحد، 1 أبريل 2012

بعترة كلام





حاجات كتير اوووووووووووووووووي اتغيرت 

الحياة بقت  صعبة بجد ....صعبة اوووووووووووووي 

كل ما نعتقد اننا فاهمناها خلاص....ترجع تدينا درس جديد واسئلته تبقي معقدة جدااااااااااا ....اكثر تعقيدا من اللي قبله 

مؤخرا قرارات كتير اووووووووووووي اخدتها ... قبل القرارات دي كلها 



كنت نفسيا ...مدمرة ....لاء مش مدمرة....كنت بلا نفسية .....كنت عاوزة اسيب الشغل 

مكنتش عاوزة اروح الدبلومة تاني .....مكنتش عاوزة اعمل اي حاجة ف الحياة 

كنت واصلة لمرحلة من الانهيار ...مرحلة بشعة :( 

كنت بدعي يغمي عليا عشان محسش بأي حاجة 

قرارات كتير اخدتها ....

قفلت الفيس ....غيرت الميل ....غيرت كل حاجة تقريبا 

بعدت عن كل حااااااااااااااااااااااااااجة ف حياتي 

دلوقتي انا مرتاحة اكتر 

بس مش بدرجة جامدة .....بدعي ربنا يرشدني 

اللهم ارني الحق حقا وارزقني اتباعه وارني الباطل باطلا وارزقني اجتنابه 

_______________________________________________ 

امتحاناتي كمان شهر بالظبط ....يارب انت القادر توفقنا وتعديها علي خير 

وتنجحنا جميييييييييعا ....يارب 


_______________________________________________

واحدة  صاحبتي تألقت وبتقولي انتي بجد اللي هيريح نفسيتك ...انك تحبي وترتبطي 

وتتجوزي ....ياعيني ...البنت دي فاهمة الحب والارتباط والجواز غلط خالص 

دول لو ريحوني يوم ...هيتعبوني ايااااااااااااام ....الحمدلله جدااااااااااا

عارفة ان ربنا لسه مرزقنيش عشان عارف انه لسه مش الوقت المناسب 

ربنا يرزق البنات والشباب بالخير كله 

آآآآآآآآآآآآآآآآمين 


_____________________________________________

بدخل المدونة عندي كلام كتير عاوزة اكتبه ....بمجرد ما بدخل الكلام بيطير 

وبيتبقي بعترة كلام   :) 


بقيت بدخل من وقت للتاني تويتر ...لو حد عاوز يتابعني هناك
ممكن يتابعني من هنا
https://twitter.com/#!/omnyaazmy


@omnyaazmy

_______________________________________________


هناك 5 تعليقات:

بنت مهيسة اخر حاجة يقول...

انا برده كنت وصلت لمرحلة بلا نفسية دي
وكنت برده بدعي يغمي عليا او ادخل في غيبوبة
بس سبحان الله لما تعدي من المرحلة دي تحسي بعد كده بقيمة نعم ربنا عليكي والراحة اللي مكناش بنقدرها
من ذاق المر عرف حلاوة العسل :)

ربنا يوفقك ياااااااااااارب وتتفوقي ف الامتحان

تحياتي ليكي :)

compu club يقول...

اختى امنية اشفق عليكى من الحالة النفسية الموجودة فى كتابتك امنية الحياة ابسط من ان تقاس فقط علينا القيام بدورنا فى الحياة من عبادة وعمل والرجوع الى الله دوما الطريق الاول للخلاص من الهم والاكتئاب اما بالنسبة لكتابتك فأجد مستقبل كبير لكاتبة كبيرة فقط حاولى الخروج من الحالة النفسية الموجودة والتى تظهر فى كتابتك وثقى بنفسك

أمنية يقول...

بنت مهيسة :

ايوة فعلا بعد ما عديت المرحلة دي بقيت بحس بنعمة ربنا عليا ف كل تنتوفة من تناتيف حياتي ...حلوة تناتيف دي :D

بجد الحمدلله حمدا كثيرا طيبا مباركا فيه :)

فعلا لما بتشوفي الوحش ....اللي بيبقي من وجهة نظرنا وحش ...لما بيعدي بتحسي اد ايه ربنا كان كريم اوووووووووووي معاكي


آآآآآآآآآآآآمين يارب يا جميلة

ربنا ما يكتب الاحساس ده علي حد ابدا

وربنا يفرجها علينا جميعا

تسلميلي ع الكومنت السكر ده :)

أمنية يقول...

أحمد : الحمدلله انا بقيت بخير ....الحياة بسيطة فعلا بس ساعات قدرتك وطاقتك بتخلص ...ومش بتبقي عارف تعمل ايه :(

الحمدلله ان ربنا ازاح همي وغمي :)

الحمدلله دلوقتي احسن كتير ....يارب فعلا ف يوم ابقي الكاتبة الكبيرة اللي بتقول عليها ....وانا مش هكون كده غير بجمهور زيكم كده :)

بحر الخواطر يقول...

ب الصدفة مدونتي اسمها بعترة كلام .. وب الصدفة دخلت مدونتك ..
واجمل ما في هذه الصدفة اني قرات كلماتك ..
واجمل الكلمات هي التى تخرج من القلب كما هي مثل كلماتك ..
لك تحياتي واحترامي
زياد الإسكندراني