الأربعاء، 31 ديسمبر 2014

حصاد 2014

زي مانا متعودة ...من سنة 2010..بكتب كل سنة ...حصاد للسنة كلها
هدخل ف الموضوع علي طول : 


شهر يناير :
يوم 9-1 ....تاريخ مش قادرة اعرف حتي الآن هو كويس ولا وحش
مع الأيام هحدد اكيد

في شهر يناير ماجد ابن خالتي دخل الجيش
كانت اول مرة حد ف العائلة يبعد بشكل كبير كده

 22-1 ....
عيد ميلاد "الملاك اللي نور دنيتي" زوجي :)


يوم 31-1 ...حجزت كتب كتابي
كنت مبسوطة الحمدلله :)
وفي نفس اليوم روحت معرض الكتاب ...اشتريت كتب كان نفسي فيها .


شهر فبراير :

عدي بسلام ...فيما عدا يوم 14-2 ....لقيت هدايا سكر كده مبعوتالي  :)
ربنا يخليك ليا ويديمك نعمة .....يارب 


شهر مارس : كان طبيعي مفيش اي شئ جديد فيه 

شهر ابريل :
اولا : يوم 14 ابريل : يوم خطوبة إسراء ومعتز
اتنين من اعز الناس عندي...
ربنا يباركلكم في حياتكم ....ويرزقكم القرب في حلاله قريبا
ويقر عينيكم ببعض ....

اللهم آمين :)


25  ابريل 2014
كتب كتابنا ....
كنت مستغربة اوووووووووووووي ....اليوم ده كان فيه كمية مشاعر
لخبطة علي فرح علي دموع علي حاجات كتير
لحظة كتب الكتاب ودموعي ودموع اصحابي
خنقة صوت بابا وهو بيقول زوجتك ابنتي <3 br="" nbsp="">دموعي وقت ما أحمد رد وقال: وانا قبلت زواجها
الارتباك اللي جالي بعدها وانا بحاول استوعب الموقف :)
ايه ده بجد يعني؟؟؟
ربنا يخليكم ليا "بابا وماما واخويا"
ربنا يباركلي فيك ويخليك ليا "أحمد"
ربنا يخليكم ليا "أصحابي"

بشكر كل حد شرفني ف كتب الكتاب :)


26-4
اول خروجة لوحدنا ....
الملاهي
والغدا
وجنينة مول
;)
كان يوم حلو جداااااااااااااااااااااااااااا


30-4 :
حسيت ان روحي بتنسحب :(
سافر خلاص :(
من اكتر الايام الصعبة اللي عدت عليا :( 


شهر مايو :
مفيش حاجة مميزة فيه
عدي بسلام :) 


شهر يونيو :
بردو مفيش حاجة مميزة فيه ....كان عادي 


شهر يوليو :
برغم اني كنت ف رمضان.....وبرغم اني بعشق رمضان
بس شهر يوليو جالي بحاجات مش لطيفة السنة دي
الحمدلله علي كل حال :)
فيما عدا يوم 27 ...يوم ما رجعلي أحمد بالسلامة :)

يوم 28-7 : اول يوم العيد ....وكانت آخر صلاة عيد قبل الجواز ...مع إيمي :)


شهر أغسطس :
يوم 3-8 ....يوم فرحي
ناس كتيييييييييييييييييييييييييير بمعني الكلمة شاركتني اليوم ده
الناس اللي جم الفرح
الناس اللي كلموني
الناس اللي جابولي هدايا
الناس اللي زارتني بعدها
الناس اللي كانت تكلمني تشوفني محتاجة ايه وتعملهولي

بجد اليوم ده كان حلو بيكم :)
بابا
ماما
عمرو

من غيركم بجدالحياة كانت هتبقي وحشة اوي

أحمد : حليت دنيتي يا أحلي حب ف الدنيا

إيمي : اليوم ده كان جميل اووووووووووووووووووووووووووي بيكي
بحبك اوي

لكل اصحابي اللي شرفوني ف الفرح
واللي شرفوني ف البيت

الف الف الف شكر بجد
ربنا يباركلكم ويفرحكم ويقر عينكم بكل حاجة عاوزينها :)

18-8
للاسف يوم وفاة عمي عادل ...الله يرحمك يا عمي ويجعل مثواك الجنة

19-8 ...يوم سفر أحمد تاني :(
بحبك <3 br="" nbsp="">

شهر سبتمبر :

يوم 11 ...اليوم اللي سافرت فيه
كنت حاسة اني بموت
روحي بتتسحب ....
مكنتش قادرة اتحمل الموقف
مكنتش عارفة اتخيل
كنت بحاول اتماسك واصبر كل اللي مضايقين علي سفري
بس من جوايا كنت مضايقة...كنت مخنوووووووووووقة اوووووووووووي
لحظة تحرك الطيارة...كانت لحظة صعبة ...كان نفسي اصرخ
مكنتش عارفة استوعب....كان نفسي يغمي عليا عشان محسش بالالم النفسي الفظيع ده
بس بحمد ربنا انه هونها عليا
الحمدلله  :) 


شهر أكتوبر :
يوم 3-10 ....
كان موافق يوم وفقة العيد
وباليوم ده يكون عدي سنة ...علي اليوم اللي اتقدملي فيه أحمد
احتفلت بيه ...كان يوم جميل :)
وروحنا إيكيا ....اليوم كان جميل جدااااااااااااااااااا

شهر نوفمبر : 
لا جديد :) 

شهر ديسمبر :
2-12
عيد ميلادي واللي عملهولي أحلي زوج :) <3 br="" nbsp="">وهديته كانت سكر
ولما نزلت مصر بعدها
يوم 9-12 عيد ميلادي بردو: اهلي الحلوين عملولي عيد ميلاد جميل :*

ربنا يخليهم لياااااااااااااااااا

يوم 6-12 : خطوبة عمرو أخويا علي نجلا صاحبتي
ربنا يباركلهم ويحببهم ف بعض
ويرزقهم الخير ويتتملهم علي خير


حابة اشكر ناس وقفت جمبي ف الغربة : 
نسرين  وزوجها الاستاذ خالد اللي بيتهم مفتوح دايما لينا
بجد الف شكر ليكم انكم معانا .....ربنا يديم بينا كل حاجة حلوة ويفرحكم بأولادكم 

حابة أشكر أميرة ...اللي وقت ما أحب اتكلم او اعمل اي حاجة...بلاقيها مرحبة 

حابة أشكر أحمد : اللي بيحاول يخفف عني دايما 
ربنا يخليك ليا 

إيمي : انتي ونعم الصديقة 


عاوزة اشكر كل الناس بجد ...بس خايفة انسي حد 
نجلا ...شكرا لوقفتك جمبي السنة دي  بالذات 
نسمة : شكرا لمساندتك ليا السنة دي بالذات 
حبيبة : شكرا لانك كنتي معايا اووووووووووي السنة دي بالذات 
إيمي : شكرا لانك ف كل وقت معايا وحواليا 
شيماء : شكرا لهديتك السكر ...وصداقتك ....شكرا لانك انتي :) 
إسراء : شكرا لانك ف يوم ما كنت علي اخري اوووووووي...قولتيلي كلمة بجد بسطتني ....تسلميلي علي كل حاجة .
فريدة : شكرا ليكي ولعدستك ولحبك ...ولاهتمامك ...بحبك اووووووووووووي

عزة ...فيروز...أسماء ..بسمة 
شكرا لانكم نورتوني وشرفتوني ...
شكرا للهدايا اللي زي السكر 
ربنا يجعلنا دايما متحابين فيه 

شكرا لنوران اللي مسابتنيش لحظة يوم كتب كتابي :) 

شكرا لكل أهل أحمد :) 


شكرا يارب انك معايا 
وانك رازقني بناس حلوة زي اهلي 
وانسان جميل زي زوجي
وصحبة صالحة زي اصحابي 

يارب ديمها نعمة ...واجعل السنة الجديدة تكون احلي 
ونقرب فيها ليك اكتر ونعين بعض ع الطاعة 


شكرا :) 




هناك 4 تعليقات:

Unknown يقول...

يعني أنا مش عارفه أقولك آيييييييييييييييه بجد والله عيطت من الفرحه إنتي مونت يأحلي بنوته وأرق واحده وقلبك طيوب قوي ربنا يخليكي ليا يارب وأشوك دايما مبسوطه عليييييييي طول ما تحرمنش منك أبدا بحبيكي كتييييييييييييييييييييييييييييير :* :* :*

safa7_karmooz يقول...

الف مبرووك يا امنية .. فرحتلك والله :D

أمنية يقول...

حبيبة ....انا اللي مش عارفة اقولك ايه يا أحلي صديقة ...بجد ربنا يفرح قلبك ويقر عينك بكل اللي انتي عاوزاه ...ربنا يخليكي ليا :*

أمنية يقول...

الله يبارك فيك يا محمد....عقبالك ان شاء الله :)