الأربعاء، 5 يناير 2011

("الحياة حلوة بس نفهمها")


ع الرغم من ان لسه الحياة عندي مش متظبطة والظروف لسه مش مستقرة ....بس في حاجة مطمناني او تحديدا مفرحاني...حاجة مخلياني اشوف الحياة بشكل تاني...اي نعم بردو لسه معرفتش ايه هي؟؟؟؟


بس المهم اني مرتاحة من جوة.....بقيت بحب الحياة اووووووووووووووووي...عندي استعداد لحاجات كتير اووووووووي...في حاجات عاوزة اغيرها....زي النوم بدري...نفسي اعرف انام بدري....اي نعم باءت كل محاولاتي بالفشل ف الموضوع ده...بس مازال عندي امل اني انام بدري ف يوم من الايام :D
انا اصلا كائن ليلي...بحب الليل جدااااااااااااااااا...بتمزج منه...بحس اني ممكن اعمل كل حاجة بمزاج بليل....الاكتر بقي اني بقيت احبه اكتر...بقيت بعشق الليل اووووووووووووي...بقيت احب شكل السما بليل...النجوم...القمر....بقيت احب التأمل اووووووووووووي...بقيت احب التأمل ف كل حاجة ....وخاصة لما تكون حاجة حلوة وطبيعية....فجأة بقيت بسمع حاجات قديمة...كنت بحبهم آه بس مكنتش بسمعهم اوي كده...بقيت اسمع وردة...فيروز...عبد الحليم....اي اغنية فيها احساس بقيت احبها....اي كلمة فيها احساس بقيت احبها...كنت بحب الفرفشة والمرح...بقيت احبهم اكتر...مبقتش بحب اشوف حد زعلان او مضايق....ممكن اعمل اي حاجة عشان الضيقة والزعل دول يتبدلوا بضحكة حلوة

بقيت بسمع الاغاني بشكل تاني......مش بحاول اسمع حزين...وحتي لو سمعت حزين بيبقي من باب التغيير فقط....بقيت مبحاولش اتعصب ولا اضايق نفسي من اي حاجة
ببساطة بقيت بحب الحياة ....اصلها بجد تتحب ;)


وشعاري ف الحياة : الحياة حلوة بس نفهمها
يارب افضل كده يااااااااااااارب وتكمل بفرجك والمحنة تزول
ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب اللهم آمين

هناك تعليقان (2):

ali hassan يقول...

rabena yes3edek w yefara7ek dayman 3allatool
2ama 3alla mawdo3 2enek 3awza tenamy badry yeb2a 2eshary f yom le moda tewela le 3`ayet el fagr masalan 2aw ba3deh kaman w namy w 2es7y 3alla 10 2aw 11 bel keteer w matnamesh le ba2y el yom 5ales le3`ayet beleel w hatla2y nafsek 3awza tenamy badry w 1wd5oly namy ba3deha 3alla 10 masalan w hatla2y nafsek se7ety badry el yom ely ba3deeh w hakaza hatla2y nafsek 2et3awety 3alla el nom badry w el sa7ayan badry w dah 2afyadlek men el sahar beleel w el kalam dah w el sa7ayan badry 2afyad leky 7ata kaman el fatra beta3et el fagr le 3`ayet el sheroo2 deh beykon nesbet el yoood f el gaw 3alya 2awy w dah mofeed le el gesm w betedy power 3aly f el gesm, w 2es2al megarab :D:D
2ama mawdoo3 el sama beleel w 2enek bet7eby shakl el negoom f el sama yeb2a 2enty keda mashoftesh 7aga men gamal el negoom f el sama la2en 3adad el negom f el sama f el modon ta5talef tamaman 3an 3adad el negom f el 2aryaf w el sa7ara bel nesba le ely ana shofto :D:D
w 2eh mawdoo3 abdl el 7alem w fayrooz w el gaw el romansy dah ;);) hoa f 7aga 7asalet walla 2eh :D:D:D:D:D:D:D
w nase7a meny matzawedesh f el 2a3`any el 2adema deh keteer la2enek hatet3aby menha ba3deen w hatet5en2y
w 2es2al megarab :D:D

أمنية يقول...

انت كلامك صح بالنسبة للصحيان بدري والنوم بدري...بس صدقني حاولت بكل المقاييس بجد...لدرجة اني كنت بطبق باليومين وبردو بسهر...بص انا اللي هيظبطني ف الموضوع ده الشغل مع اني كنت بتدرب يعني ومفرقتش معايا وكنت بنام متاخر بردو :)

بالنسبة للنجوم والسما....لياالشرف انك شوفت اكتر مني ...ياريت تحكيلي عن تجربتك ف التأمل والنجوم والسما؟؟؟؟
اكيد في احاسيس كنت بتحس بيها ؟؟؟؟


بالنسبة للاغاني ....هي فترة وهتعدي...بس صدقني في اغاني ميتخنقش منها ابدا بس بتبقي موووود ;)