الخميس، 2 ديسمبر 2010

ربنا يقومك بالسلامة يا حبيبي

من كام يوم كنت بتكلم مع واحدة من اصحابي بقولها: أن المصيبة لما بتيجي ف اي حاجة ف الدنيا مبتبقاش مصيبة اصلا
لانها ممكن تتعوض الا ف حاجتين : الدين والصحة.....بعدها بكام يوم بابا تعب اووووووووووووووووووي ....حسيت ان ربنا بيأكدلي تفكيري.....بيأكدلي حكمته لما وقعت ف شدة نتيجتي ......واتأخرت حاجات كتير عني كنت بحبها وعاوزاها اوووووووووي ....كنت عارفة ان الازمة هتعدي وكنت بقعد كتير ادعي يارب عرفني الحكمة م اللي بيحصل ده...يارب ريحلي بالي واهديلي حالي ....يااااااااارب

الحمدلله وقتها عرفت الحكمة ....بس الايام دي ربنا اكدهالي اكتر واكتر....اتأكدتلي بتعب بابا ....ربنا كان بيأهلني ان لسه في اتقل ...ولسه في اعمق ....وان اللي فات كان البداية....وقتها حسيت اني مكسورة اوووووووووووي...بس كنت عارفة اني هقدر اعديها واعوض اللي حصل
المرة دي بجد حاسة احساس يكسر بجد...تعب بابا علمني كتير اووووووووووووي بس اكتر حاجة صحيت جوايا ...وحسيت بيها اووووووووووووووووووووووووووي.....ان بابا ده سندي ف الدنيا...الايد اللي بتسندني...ضهري....عينيا اللي بشوف بيها ...الحاجة الحلوة اللي ف حياتي بجد .....
وحشني اوي دخوله عليا وانا نايمة وهو بيطبطب عليا ويقولي نايمة كل ده يلا يا كسلانة قومي....ويفضل يزغزغني....لحد ما اقوم...كنت عارفة اني بحبه بس الاحساس مكنش صاحي جوايا....عرفت اني بحبه اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووي
من اول لحظة تعب فيها حسيت ان الدنيا سودة ف وشي بمعني الكلمة...خايفة اوووووووووووووي يارب....محتاجاه جمبي عشان اطمن....
محتاجاه يقوم بالسلامة ويبقي وسطنا ......مش عشاني ولا عشان اهلي...عشانه هو ....عشان هو ميستحقش يتألم....ميستحقش حاجات كتير تحصله .....ميستحقش كده والله.
يمكن مكنتش حاسة بحبي له عشان جمبي دايما...عارفة اني هصحي علي صوته ....بس المرة دي خايفة ...خايفة اوووووووووووووووي
والمرة دي عرفت اني لما اتكسرت قبل كده ......كان ربنا بيمهدني للي هيجي بعد كده .....وعرفت بردو ان اي حاجة هتحصل لي وانا 21 ده تمهيد للي هيحصل وانا 25 وتمهيد لل 30 .....بس واثقة ف ربنا انه هيشفيلي حبيبي وان اللي جاي احلي....
يارب طمنا وراضينا وارضي عنا يااااااااارب...واثقة فيك يارب
يارب متخذلنيش .

هناك تعليقان (2):

Zee يقول...

الف سلامه على والداك يا أمنية

ربنا يشفيه ويقومه ليكم بالف سلامه يارب ويخليه ليكم

أمنية يقول...

امين يارب يا حبي
الف شكر بجد يا قمر
مش عارفة اقولك ايه بجد wub